La Generalitat centralitza els tràmits dels habitatges d'ús turístic

Última revisió 28-07-2021 11:16
28/07/2021

Des d'aquest mes de juny, el Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya centralitza els tràmits relacionats amb els habitatges d'ús turístic.

A partir del 30 de juny de 2021 la tramitació de l’habilitació dels habitatges d’ús turístic (inici d’activitat, canvi de titular i baixa) estarà ja disponible des de Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya. D'aquesta manera els titulars hauran de fer l’enviament del formulari amb les dades des d’aquest portal i únicament per via telemàtica i no a través de l'Ajuntament com fins ara. La informació s’actualitzarà a la pàgina de canal Empresa.

Tot i això, abans de realitzar aquest tràmit cal consultar a l’ajuntament si existeix alguna suspensió o limitació d’aquest tipus d’habilitacions d’habitatges d’ús turístic. Podeu fer la consulta a la seu electrònica de l’ajuntament on està ubicada l’activitat. En el cas que es realitzi el tràmit i el municipi on es troba l’habitatge hagi acordat una suspensió d’habilitacions, aquesta comunicació es tindrà per no presentada i, per tant, no generarà cap efecte jurídic. A Vilassar de Dalt, actualment no existeix cap limitació en aquest sentit.

Per a tramitar, no s’haurà d’adjuntar cap document al formulari i la persona titular de l’habitatge s’haurà d’identificar digitalment o bé amb certificat digital (persona física o jurídica) o amb idcat mòbil (persona física).

Podeu trobar tota la informació sobre identificacions digitals clicant aquí. 

Habitatges
Habitatges